Tandforsikring - økonomisk hjælp til tandbehandlinger

Giv dine medarbejdere overskud i hverdagen, selv med tandpine. Når du vælger tandforsikring til din virksomhed, giver vi tilskud til de fleste tandlægebehandlinger.

Sådan dækker tandforsikringen

Med Tandforsikring Erhverv udbetaler vi et fast beløb til hver behandlingstype. Det gør det enkelt at se, hvor meget du kan få i erstatning, inden du siger ja til en behandling.

Forsikringen dækker fx:

• Tandfyldninger
  • Røntgen
  • Bedøvelser
  • Rodbehandlinger
  • Kirurgi
  • Kroner/broer
  • Implantater

Se din erstatning på ydelseslisten

På oversigten her kan du se, hvilke behandlinger vi giver erstatning til. Her kan du også se, hvor meget vi erstatter de forskellige behandlingstyper med.

Særlige fordele i tandforsikringen

Populært personalegode

Giv dine medarbejdere økonomisk tryghed med hjælp til tandlægeregningen. Så behøver tandpinen ikke udvikle sig til lommesmerter.

Fast beløb til hver behandling

Vi udbetaler faste beløb, så du og dine medarbejdere altid ved, hvad I kan få i erstatning før hver behandling.

Frit tandlægevalg

Kom hurtig og let i behandling. Med tandforsikringen vælger du selv tandlægen og får skattefri erstatning.

Gør Tandforsikring Erhverv endnu bedre

Tandrensning og eftersyn
Udvid forsikringen, så den dækker et årligt tandeftersyn og en årlig tandrensning som forebyggende behandling.

Paradentose og bideskinne
Tandforsikringen kan også udvides med behandling af paradentose og op til tre bideskinner årligt.

Sådan bruger du tandforsikringen

Der er tre steps til at bruge forsikringen, hvis du har tandproblemer eller kommer til skade:

1. Tag til tandlægen og modtag din behandling. Vi skal ikke godkende behandlingen.
  2. Betal regningen hos tandlægen.
  3. Anmeld skaden. Husk at vedhæfte regningen. Du kan også sende regningen ind til os på trygtand@tryg.dk. Husk at oplyse dit navn, cpr-nummer og navnet på den virksomhed, du er tilknyttet.
Billede af kvinde med computer, som læser om Tryg Business

Få rabat med Tryg Business

Forsikringen her er en del af vores fordelsprogram Tryg Business. Det betyder, at hvis du samler dine erhvervsforsikringer hos os, kan du få op til 15 % i rabat og adgang til særlige services.

Vidste du at tandlægebesøg er med at til at forebygge alvorlige sygdomme?

• Bakterier fra munden har stor sammenhæng med b.la. hjertekarsygdomme, KOL og leddegigt.

• Risikoen for hjerteanfald kan reduceres med 24 % ved at få professionel tandrensning.

• Der er tydelig sammenhæng mellem bakterier i munden og åreforkalkning.

Mest stillede spørgsmål

Hvad dækker tandforsikringen?

Med tandforsikringen får du og dine medarbejdere tilskud til de fleste tandlægebehandlinger. Vi udbetaler et fast beløb til hver behandlingstype. Derfor kan du også på forhånd se, hvor meget du kan få i erstatning, inden du siger ja til en behandling. Du kan se hvilke behandlinger, vi dækker, og hvor stort tilskuddet er her.

Vi dækker fx

• Tandfyldninger
  • Røntgen
  • Bedøvelser
  • Rodbehandlinger
  • Kirurgi
  • Kroner/broer
  • Implantater
Hvor kan jeg se, hvilke forsikringer der ellers vil passe til min virksomhed?

Du kan nemt få overblik og finde relevante forsikringer ved at klikke dig videre til vores forsikringsguide. Her kan du blive klogere på de forsikringer, vi anbefaler til en virksomhed som din. Du kan enten taste dit cvr-nummer ind og få målrettede anbefalinger - eller overordnet se, hvilke forsikringer virksomheder i din branche typisk har.

Hvad er fordelene ved tandforsikringen?

Tandforsikringen er et populært personalegode, da tandlægebehandlinger normalt kan være en ret bekostelig affære. Forsikringen giver derfor økonomisk tryghed, hvis der opstår et behov for behandling af tænderne. Så bliver du ikke overrasket af store tandlægeregninger. Får du eksempelvis tandpine, kan du hurtigt og nemt komme i behandling.

Kan jeg selv vælge, hvilken tandlæge jeg vil gå til behandling hos?

Ja, der er frit tandlægevalg. Det betyder, at du selv vælger, hvilken tandlæge du vil i behandling hos. Du kan derfor sagtens blive behandlet af din faste tandlæge, som du føler dig tryg ved.

Skal jeg kontakte Tryg, inden jeg tager til tandlægen?

Nej, det behøver du ikke. Har du smerter eller sker der et uheld, skal du tage til tandlægen og få din behandling. Her skal du så selv betale regningen i første omgang. Vi udbetaler et fast beløb til hver behandlingstype, og det får du efterfølgende dækket ved at anmelde skaden hos os.

Kvinde arbejder i butik

Hvilke forsikringer passer til din virksomhed?

Tag vores guide og få et overblik over, hvilke forsikringer din virksomhed har brug for.

Gå til guiden